1. Імплементовано компетентнісний підхід до вивчення
зарубіжної літератури в контексті положень «Нової української школи» згідно з
Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти.
2. Під час оновлення програми враховано Рекомендації
щодо впровадження підходу, заснованого на правах людини, до загальної середньої
освіти в Україні (соціогуманітарний цикл) Організації безпеки та
співробітництва в Європі, Практичні пропозиції щодо розвитку компетентностей
для демократичного громадянства в Новій українській школі, Керівні принципи
освіти в галузі прав людини, програму курсу «Вчимося жити разом», матеріали
проектів «Основи здоров’я» та «Фінансова грамотність».
3. У проекті пояснювальної записки до програми
визначено ієрархію цілей навчання, мету базової загальної освіти,роль
зарубіжної літератури у формуванні ключових компетентностей, з’ясовано
особливості запровадження наскрізних ліній «Екологічна безпека та сталий
розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека» й
«Підприємливість та фінансова грамотність», які відображають провідні соціально
й особистісно значущі ідеї, що послідовно розкриваються у процесі навчання й
виховання.
4. У програмі виокремлено очікувані результати
навчально-пізнавальної діяльності учнів (за розділами), з’ясовано особливості
реалізації ключових компетентностей та предметних компетентностей. Предметні
компетентності є багатокомпонентним утворенням, основними складниками якого є
знаннєвий, діяльнісний і ціннісний компоненти.
5. Спрогнозовано портрет випускника основної школи,
патріота України, який поважає історію і культуру своєї та інших країн, вільно
володіє державною мовою, активний і відповідальний у громадському й особистому
житті, підприємливий та ініціативний, дотримується здорового способу життя.
6. Пропозиції до обговорення на групі було узагальнено
за змістом. Рішення робочої групи щодо кожної пропозиції аргументовано.
7. З огляду на одержані під час обговорення на порталі
EdEra пропозиції розширено список творів для альтернативного вивчення: додано
«Снігову королеву» Г. К. Андерсена у 5 класі, «Собаче серце» М. О. Булгакова у
9 класі.
8. Додано рубрику «Міжпредметні зв’язки».
9. Розширено список творів для вивчення напам’ять за
вибором учнів: байка І. А. Крилова у 6 класі, сонети В. Шекспіра і Ф. Петрарки
у 8 класі, поезії О. С. Пушкіна у 9 класі.
10. До списку додаткового читання додано. «Мій дідусь
був черешнею» А. Нанетті, «Чи вмієш ти свистати, Юганно?» У. Cтарка.
11.Спрощено формулювання окремих державних вимог літературознавчої
лінії з метою урахування вікових особливостей учнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар